Meny
no / en

Meld deg på workshop 18. oktober!

I år tilbyr vi seks fantastiske workshops dagen før Webdagene - nå er det kun få plasser igjen. Den 18. oktober kan du dykke ned i design av talegrensesnittet, lære deg Google Design Sprint, lære hvordan virksomheten din kan bli kundedrevet, bli proff i sosiale medier, lære hvordan du jobber strategisk med kundeopplevelse eller lære mer om mobil nevropsykologi.

Workshops kan kun kjøpes sammen med Webdagene-billett. Pakkepris er 12500,- + mva. Det er kun 180 workshop-plasser totalt, vær rask! Workshops er 18. oktober, konferansen er 19. og 20. oktober i Oslo Spektrum. 

Workshop 1: FULLT! Sosiale medier, fra rot til ROI!
Workshop 2: FULLT! - Creating a Customer Centered Organization (en)
Workshop 3: Mobil kundepsykologi - slik skaper du vekst i mobile flater! (kun 9 plasser igjen)
Workshop 4: FULLT! - Strategisk arbeid med kundeopplevelse!
Workshop 5: Giving voice to your voice designs (en) (only 2 left)
Workshop 6: FULLT - Lær deg Google Design Sprint på en dag

FULLT! Sosiale medier, fra rot til ROI!
– med Anja Schönhaug og Ida Aalen

Anja Schönhaug
Ida Aalen

Workshopen er full, men du kan stå på venteliste. Velg VENTELISTE! - Sosiale medier, fra rot til ROI! når du melder seg på som vanlig. 

I snart 10 år har vi prøvd, feilet – men også lykkes. Bak oss ligger en haug med gamle kontoer, fluffy strategier og nyttige erfaringer. Nå er tiden inne for å rydde. På denne praktiske workshopen hjelper vi deg med å kaste ut det du ikke trenger og fokusere på de kanalene og det innholdet som gir deg valuta for pengene.


Temaer

  • Hvem er målgruppene for de ulike kanalene og hvordan kan dere gå fram for å lære mer om dem? Hva ønsker din virksomhet å oppnå i sosiale medier og hvilke mål er det egentlig realistisk å sette seg? Hvordan ser vi om vi jobber riktig?
  • Hvilke kanaler bruker dere i dag, hvilke kanaler ligger brakk og hvor burde dere ha vært? Hvem gjør hva i din organisasjon, og hvilke mandater bør være på plass for å sikre kvalitet og strategisk bruk av de ulike kanalene?
  • Hvordan skal din virksomhet oppfattes i sosiale medier og hva slags følelser ønsker dere at målgruppene skal få i møte med dere? Hvordan kan dere gå fram for å finne riktig tone?
  • Hva bør vi tenke på når vi lager innhold til sosiale medier, og hvordan kan vi skrive innhold som fungerer?

Max 20 deltagere
Tid: 09 - 15:00
Sted: TBA
Pris: Selges kun med konferanse 12500 + mva. Vi har grupperabatter! 

Workshops kan kun kjøpes kombinert med en Webdagene billett.

FULLT! - Creating a Customer Centered Organization (en)
– med Gerry McGovern

Gerry McGovern

Workshopen er full, men du kan stå på venteliste. Velg VENTELISTE! - Creating a Customer Centered Organization når du melder seg på som vanlig. 

Welcome to an exciting workshop with one of the world's foremost experts in the customer experience. Gerry has worked closely with customers worldwide, has written several textbooks on customer experience and is also a fabulous speaker and motivator. Customer experience trumps everything, but how to create a culture where customer experience is at the center of everything the organization doing?

One thing is for sure, Gerry goes in-depth  when he asks us to transform the customer experience. The workshop will be spiced up with case studies from businesses Gerry has worked with for the last 30 years. We promise good discussions and a lot of customer love. Are you working to create a culture of good customer experiences in your business, you will not miss this workshop.

Topic

  • How to go from being an organization that want to make it, to actually make it?
  • How do you create an organizational mindset and culture, what are the criteria for success and pitfalls?
  • Learn about what it takes to build a customer-centric organization.

Gerry will add some spice to the workshop with practical examples and he want to elicit the rebel in you. Come and learn and be inspired!

Max 40 deltagere
Tid: 09 - 15:00
Sted: TBA
Pris: Selges kun med konferanse 12500 + mva. Vi har grupperabatter!

Workshops kan kun kjøpes kombinert med en Webdagene billett.

Mobil kundepsykologi - slik skaper du vekst i mobile flater! (kun 9 plasser igjen)
– med Erik Modig

Erik Modig

En av Sveriges mest kjente kommunikasjonseksperter, Erik Modig, kommer tilbake til Webdagene! Erik byr på ny, spennende nevropsyologisk forskning om hvordan hjernen mottar og blir påvirket av mobil-markedsføring. 

På denne workshopen får du koblet moderne hjerneforskning med kundeadferd på mobil. Du vil også lære hvordan vi kan omsette denne innsikten i konkrete strategier som påvirker kundene mer effektivt.

Workshopen passer for deg som jobber med markedsføring på mobiltelefoner og ønsker å øke effektiviteten av annonseringen. Du kan jobbe med markedsføring eller i salg, reklame eller mediebyrå. Hvis du er nysgjerrig på hva nevropsykologi egentlig er for noe, er dette også workshopen for deg.

Max 20 deltagere
Tid: 09 - 15:00
Sted: TBA
Pris: Selges kun med konferanse 12500 + mva.

Workshops kan kun kjøpes kombinert med en Webdagene billett.

FULLT! - Strategisk arbeid med kundeopplevelse!
– med Ove Dalen og Guro Røberg

Ove Dalen
Guro Røberg

Workshopen er full, men du kan stå på venteliste. Velg VENTELISTE! - Strategisk arbeid med kundeopplevelse! når du melder seg på som vanlig. 

Kundeopplevelser oppleves ofte fragmenterte. Det funker bra i en kanal, men elendig i en annen. Årsaken er hvordan vi jobber med kundeopplevelse. I tillegg er det lett å si at dette er strategisk viktig, men vanskelig å gjøre noe med i det daglige.

Vi kommer til å stille spørsmål som: 

  • Hvordan snakker de ulike avdelingene som påvirker kundeopplevelsen sammen? 
  • Sitter noen og forvalter merkevaren mens noen andre jobber med kommunikasjonen? 
  • Hva vet dere egentlig om brukerne deres? 
  • Er sjefen opptatt av kundeopplevelse?

Temaer

  • Hvordan gå fra strategisk fokus til faktiske aktiviteter som forbedrer kundeopplevelsen.
  • Hvordan jobbe mer helhetlig med kundeopplevelse.
  • Hvordan forankre godt horisontalt og vertikalt i organisasjonen.

Dette blir en dag hvor vi løfter kundeopplevelsen til toppen av agendaen, slik at du kan gå tilbake til egen organisasjon med konkrete tips til hvordan dere kan få dette til.  

Max 25 deltagere
Tid: 09 - 15:00
Sted: TBA
Pris: FULLT

Workshops kan kun kjøpes kombinert med en Webdagene billett.

Giving voice to your voice designs (en) (only 2 left)
– med Cheryl Platz

Cheryl Platz

A unique opportunity to learn some basics about designing for voice interaction.

Designing for voice interaction can be an intimidating concept for a generation of designers trained primarily in visual principles and patterns. But there’s a greater need for voice designers than there are folks experienced in voice design. 


How do you know whether a leap into this emerging specialty may be just the right thing for your career? Odds are, your existing skills and creativity can be reframed to adapt to this new technology with the addition of some domain specific guidelines and creative lenses.

Who is the workshop for?

The workshop with Cheryl Platz is for designers who wish to learn about the logics in the voice user interface.

SECTION 1: STATE OF THE ART 

A brief history of voice user interface technology.

SECTION 2: LANGUAGE BEHIND NATURAL LANGUAGE
A glossary of voice user interface design, including detailed definitions of key concepts specific to VUI. We dive deeper into the various stages of audio processing that translate a customer's speech into a signal the designer can work with.

SECTION 3: SITUATIONAL CONSIDERATIONS
We walk through a number of the constraints and design pivots commonly applied to voice designs, like the importance of acoustic uniqueness and the appropriate use of grammars vs. natural language systems.

SECTION 4: BASIC GUIDELINES FOR SUCCESSFUL VOICE DESIGN
We walk through seven guidelines for voice design in detail: important considerations like reincorporation, brevity and earcons along with process guidelines like audio storyboarding.

SECTION 5: DELIVERING A VOICE DESIGN
The end-to-end design process is transformed from a visually-focused process to an IA and contentfocused process. New deliverables are proposed as we walk through a sample skill and see the deliverables created step-by-step.

SECTION 6: INTRO TO SKILLS
We deconstruct the information architecture of skills on Alexa, Google, and Cortana - so that designers that wish to build their solutions can translate the designs. (We do not cover coding in this workshop).

Max 15 participants
Time: 09.00 - 15.00
Place: TBA
Price: Only sold with Conference tickets, 1NOK 12500 + VAT

Workshops kan kun kjøpes kombinert med en Webdagene billett.

FULLT - Lær deg Google Design Sprint på en dag
– med Cecilie Vaagen Smestad

Cecilie Vaagen Smestad

Workshopen er full, men du kan stå på venteliste. Velg VENTELISTE! - Lær deg Google Design Sprint på en dag når du melder seg på som vanlig. 

Lær hva en Google Design Sprint er og hvordan du kan gjennomføre en selv gjennom denne litt intense, men morsomme workshopen. Vi jobber gjennom en sprint – som normalt sett tar fem dager – på bare én dag! 

OBS! Workshopen varer fra kl 0900-1730.

Designsprint er en metode for å få svar på store spørsmål veldig raskt. Den samler det beste fra designtenking, Lean Startup-forretningsstrategi, innovasjon og atferdsvitenskap — pent pakket inn i en gjennomprøvet metodikk klar til bruk.

«En effektiv og intensiv arbeidsform, som førte oss fram til en brukertestet prototype på utrolig kort tid. Hadde vi gjort det på vanlig måte, hadde det tatt flere måneder» – Kari, Netlife-kunde, etter gjennomført Google Design Sprint.

I workshopen jobber vi oss gjennom de ulike stegene i sprinten:

Kundereise

I første fase lager vi et forenklet kundereisekart og velger en målgruppe og et smertepunkt vi ønsker å fokusere på i sprinten. Du lærer å sette grunnlaget for kundreisekartet ved å sette opp optimistiske, langsiktige mål og omformulere dem til fokuserte sprintspørsmål. I tillegg får du tips til hvordan du intervjuer eksperter og får verdifull innsikt knyttet til problemstillingen i sprinten.

Skisse (ingen tegneferdigheter påkrevd!)

I stedet for gruppebrainstorming, som av og til kan begrense kreativiteten, lærer du hvordan vi jobber individuelt for å få frem de beste ideen fra hver enkelt. For å skape konkrete, detaljerte løsninger må alle skisse (virkelig ingen krav til tegnekunnskaper). Å skisse er normalt sett forbeholdt designere og kunstnere, men det gir en unik mulighet for hver teamdeltaker å bidra til løsningen på like vilkår. Du lærer hvordan du enkelt kan lage enkle forståelige skisser.

Ta beslutninger

Gruppebeslutninger er ofte et mareritt som fort kan føre til endeløse debatter. Sprinten bruker strukturerte beslutningsprosesser for å nyttiggjøre seg av alles kompetanse samtidig som du slipper unna unyttige og tidkrevende gruppediskusjoner. Du lærer å hjelpe ditt eget team gjennom å gjøre bedre, raskere og mer velfunderte beslutninger.

Prototype

Kjernen i sprinten er utviklingen av en realistisk prototype på bare én dag. I workshopen lærer du hvorfor denne tilnærmingen er så viktig for bedrifter – og hvordan du velger riktig teknikk for å prototype et produkt eller en tjeneste.

Test med brukere

På den siste dagen i hver designsprint tester teamet prototypen med realistiske brukere fra den valgte målgruppen. Du lærer hvordan du strukturerer testintervjuene for å sikre at du får svar på teamets mest presserende spørsmål.

Puh! Etter å ha jobbet deg gjennom alle stegene i sprinten vil du være godt rustet til å prøve ut Google Design Sprint på egenhånd. 

Max 20 deltagere
Tid: 09 - 17:30
Sted: TBA
Pris: Selges kun med konferanse 12500 + mva. Vi har grupperabatt:). 

Workshops kan kun kjøpes kombinert med en Webdagene billett.