Kjernemodellen (fullt)

Når alt er like viktig, er ingenting viktig. Da ender det med at brukerne roter seg vekk i utdaterte sider, uinteressante nyheter og gamle kampanjesider, i stedet for å få gjort det de egentlig kom for.

Kjernemodellen er et enkelt og effektivt redskap for å sikre brukervennlige og lønnsomme nettsider. Nå kan du lære deg kjernemodellen og spre glede internt og eksternt med nettsider som tar utgangspunkt i organisasjonens mål og brukernes behov.

Hvor finner du kjernen?

Kjernen finner du der målene dine og brukernes oppgaver møter hverandre. Da vet du hva som er det aller viktigste, og da er det også lettere å prioritere ressursbruken slik at du løser problemene og når målene dine. Modellen blir brukt i EU-kommisjonen, Unicef, OECD og City of Ottawa. I Norge har blant andre Telenor, Gjensidige, Oslo kommune og Kreftforeningen hatt stor nytte av denne enkle tilnærmingen, som fungerer like bra på nettsteder som på intranett.

På denne workshopen kommer mannen bak kjernemodellen, Are Halland, til å veilede oss metodisk gjennom hele modellen sammen med Netlife-kollega Jarle Fjeldstad, sånn at du kan finne kjernen i et nettsted nær deg. En nyttig og morsom workshop med to kjernekarer. Bli med!

Tidspunkt: Onsdag 17. oktober klokka 09.00-15.00 (inkludert lunsj)
Sted: Ingensteds

Are Gjertin Urkegjerde Halland

Innholdsrådgiver
Netlife Design

Jarle Fjeldstad

Innholdsrådgiver
Netlife Design