Meny
no / en
Erik Modig
Erik Modig Young

Erik Modig

Kommunikasjonsforsker, Stockholm School of Economics

Erik er forsker ved Stockholm School of Economics, og regnes som en av de fremste kommunikasjons-ekspertene på markedet. Han har skrevet tre kritikerroste bøker og forskningen hans har blitt publisert i mange ledende vitenskapelige tidsskrifter. I de senere årene har Erik gjennomført flere store studier på markedsføring på mobiltelefoner. Spesielt har han studert psykologien bak hvordan reklame på mobilen påvirker kunder.


Erik elsker å formidle forskningen sin, vi tør å påstå at han er født til å stå på scenen! På en enkel og underholdende måte lærer Erik bort hvordan folk tar beslutninger, hva som motiverer dem og hvordan kommunikasjon påvirker oss. Vi gleder oss til å se en modig svenske på scenen, for ingen av oss er vel helt utlært på mobil-markedsføring ennå?

Workshop! Mobil kundepsykologi - slik skaper du vekst i mobile flater!

Om mobile vekst-strategier og nevropsykologien bak gode kundeopplevelser.

En av Sveriges mest kjente kommunikasjonseksperter, Erik Modig, kommer tilbake til Webdagene! Erik byr på ny, spennende nevropsyologisk forskning om hvordan hjernen mottar og blir påvirket av mobil-markedsføring. 

Les mer om workshopen her.

Foredrag: Slik kommuniserer du til hele hjernen

Hvordan bør vi snakke med kundene våre via det mobile grensesnittet? Erik Modig gir oss forskningen.

Framgangsrike merkevarer forstår at veien til vekst går gjennom å snakke til hele hjernen. Erik Modig, som ble kåret til den beste foredragsholderen på Webdagene 2016, har nylig gjennomført noen av verdens største nevropsykologiske studier på mobil kommunikasjon sammen med bl a Schibsted. I foredraget sitt vil han snakke om hvorfor vi bør endre måten vi tenker på rundt video på mobilen, han stiller spørsmålet om appen er død og forteller oss hvordan vi skal bygge opp en effektiv sms-dialog med kundene våre.