Fra høyblokker på Ammerud til digitale lokalsamfunn

OBOS har bygd og solgt boliger siden 1929. Men måten folk kjøper bolig på har endret seg radikalt. I fjor opprettet OBOS et nytt forretningsområde med ansvar for digital utvikling, analyse, forretningsutvikling, merkevare og markedsføring. Jorunn, som leder en av avdelingene innenfor dette forretningsområdet, delte erfaringer og smakebiter fra arbeidet med å få på plass nye arbeidsformer, tankesett og tjenester i et tradisjonsrikt selskap på Webdagene 2018.

Kort om foredraget

Digitalisering kan være vanskelig, og digitale produktavdelinger kan få en rar plass i organisasjonen. Det kan også være vanskelig for resten av organisasjonen å forstå hva de driver med. Derfor må man jobbe fra bunnen av og samarbeide tverrfaglig.

– Vi må hele tiden jobbe med å balansere det å skape noe nytt, og det å jobbe videre på ting vi allerede har.

Must win-battles.

Hjemmelekse:

  • Skap felles retning for alle i teamet. Ta også med konsulentene på vinlotteriet!
  • Vær utålmodig, men ikke gi opp når dere stanger hodet i veggen.
  • Bli kjent med kompleksiteten.
  • Ha guts og ta felles risiko

Jorunn Øyna

Leder, digitale tjenester
OBOS